Direktlänk till inlägg 4 oktober 2018

Söndagsutflykten

Av Anki R - 4 oktober 2018 12:06

Min kompis Hasse och jag hade planerat att vi skulle göra en hösttur och bara njuta av finvädret. Sommaren hade gott o som vanligt så har man tusen saker som man vill hinna göra och då får annat vänta. Det var en fin dag.
Jag fyllde vatteflaskan och tog en påse bilar ifall vi skulle stanna någonstans under vägen. 
Hasse ville se var Micke (min sambo) jobbar så vi skulle börja med att köra upp till Tärendö.
Jag körde iväg till Överkalix och Hasse hakade på. Hans fru Marie hade annat som hon lovat göra så hon följde inte med oss.
Strax efter Jokkfall stannade jag och bad Hasse köra före. Han känner till omgivningarna och vet var det finns ren så det kändes tryggt. Vi fortsatte. Jag vet att jag satt o njöt av vyerna för vägen längs kalixälven är väldigt vacker.

Helt plötsligt vaknade jag till och tittade på min sambo och min dotter. Själv låg jag i en säng, kunde inte röra mej och de stod och tittade på mej.
-Mamma du har varit med om en olycka

Min kropp skrek av smärta och mitt huvud var som mos. Tankarna virvlade fram och tillbaka. Varför ligger jag hät, vad har hänt. Jag vill åka hem. Jag fattade absolut inget.
Hasse ligger i rummet brevid sa någon.
Han har en fraktur på vä hand och hö underben.
Ann-Catrin du har lite andra skador. Mörkret sänkte sig och jag mins fragment av EDA, smärta. olika människor som kom och gick. Det gjorde fruktansvärt ont när de rörde i mej. - Rör mej inte, neeeej vänd mej inte.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Anki R - 4 oktober 2018 12:06

Min kompis Hasse och jag hade planerat att vi skulle göra en hösttur och bara njuta av finvädret. Sommaren hade gott o som vanligt så har man tusen saker som man vill hinna göra och då får annat vänta. Det var en fin dag.Jag fyllde vatteflaskan och t...

Av Anki R - 10 juni 2018 13:50

Från Solavågen tillMagerhplm-WSjobolt-væg 650 Stordal-Linge och Valldal. In mot Trollstigen. Jordgubbar. St Olav kastade en ormi vredesmod. ...

Av Anki R - 5 januari 2017 18:28

Torsdag- 30 och jag gruvar mej för att gå ut. Väl ute, klädd som en michelingubbe konstaterar jag att det, är rätt skönt så länge man står mitt i kläderna.  Jag hade bestämt träff ned Ronny, initiativtagaren till "Kung Bore" körningen  den 7 januar...

Av Anki R - 8 januari 2016 16:11

Äntligen hemma igen. Javisst är man hemma när man äntligen kommit sig över gränsen. Visst känner man sig mer hemma i de nordiska länderna för man kan ju nästan prata med dem. Ja inte jag i Danmark..för jag fattar i stort inget alls när de börjar prat...

Av Anki R - 27 december 2015 16:26

......ja nu satt vi på färjan igen. Vi hade hittat oss några sköna stolar och slappade när en man dök upp. Han kände igen oss som dem han hjälpte hitta ett matställe första kvällen vi kom till ön. Han frågade artigt om han kunde sätta sig ner med oss...

Skapa flashcards