Alla inlägg den 9 februari 2013

Av Anki R - 9 februari 2013 10:30

Äntligen, äntligen...som jag väntat. För en rastlös själ som min är dessa hållpunkter så otroligt värdefulla. Vintern har kommit att bli lite av en plåga för mej så mässan är ett andningshål med massor av njutning. 

Vi flög ner på fredagen och jag ville verkligen komma mej ut. Först skulle Micke in i stan o köpa ett objektiv och det är likabra att han får göra bort sånt för annars känner han sig bara stressad.

Vi körde ut ( jag vi hade hyrt bil) och ju närmare vi kom desto mer nedslagen blev jag..Fullt fullt fullt på alla parkeringar. Ja var i hela friden akulle vi parkera? Det kändes som att det skulle bli en omöjlig uppgift. Förr har jag åkt pendeln o det har funkar superbra.

Till slut så hittade vi en parkerng..miljöbil stod det, men vad tusan vi körde ju diesel och det är ju miljötänk om nåt. 

Nu var ju inte det första hindrret..Nänä..jag skulle ju stå i kö fö att betala biljett. Du milde vad folk. Normalt så brukar jag vända, om jag kommer till såna fullpackade ställen. Lider nog lite av ngn fobi när det gäller folksamlingar. Men nu skulle jag IN. Så roligt med glada människor i kön. Vi skojjade o pratade trots att vi inte kände varann. 

Det gick ju bra o jag fortsatte in..ja så var det ju jackdagis då..kökökö...gilla läget. Att gå omkring i en dunjacka är väl inte drömscenariot. Jag stod inte så länge så det löste sig. Till min lättnad dök Micke upp precis när jag var redo att gå in. Ja tappar man bort sig så hittar man inte igen. Dessutom ville inte min telefon vara med. Kunde inte ringa eller messa.

Nu hade vi bokat in annat så tre timmar skulle vi knata omkring o kolla. Vi skippa HD hörnan..JA det hinner vi se sen. Första riktiga stoppet blev touratec. De har en hel del saker som man skulle kunna ha. Nu hörde då till saken att jag nog inte var så sugen på att handla och då brukar det inte bli ngt. Ja jag är inte riktigt riktig...men sån är jag.

Smarta väskor fanns att köpa. 

Vidare gick vi till BMW..jaaa så mycket vackert på en gång. Men jag har ju så vackert själv så jag blir inte så påverkad som förr. Jag är verkligen nöjd med min hoj...Men det är ju skoj att torrbryta. 

Skräphojjar sa Micke men han är ju trots allt lite avis. Så det får man leva med. 

Go Pro blev nästa stopp. Nu var det så mkt folk så det fanns ingen som hade tid.

Under lördan såg jag ingen bodensare inne på mässan. Men jag träffade min kusin, från Rotebro, som jag inte sett på två år. Riktigt roligt att få språkas.. Han är en sån som bygger bilar så mcmässan var bara en bisak för honom..Världen är liten...trots allt.

Egentligen hann vi bara skrapa på ytan för helt plötsligt var tiden slut.

Vi återvände till stan igen o helikopterflygning är väl inte ni intresserade av så det skriver jag inget om..4 timmar senare var vi på väg till Hotell Royal viking där våra vänner bodde. Vi parkerade o gick till hotellet. Nuförtiden kommer man ju aldrig in utan att ngn möter en så Kristina stod o väntade på oss. Väl uppe fick jag ett glas vin o mådde gott. När alla hade anlänt så skulle vi hitta ngnstans att äta. Kanske inte det smartaste att inte boka en lördagkväll inne i stan. Men vi är ju från landet så...Vi kom till Belgobaren , klampa in o javisst..bord ordnade de. Till Jannes förtjusning satt Titti Shultz därinne o drack vin med vänner. Tror ni att han pratdade med henne???..Ja gissa..

 Maten var god o ljudnivån hög..Vi drog vidare vid elvasnåret. Efter att ha varit igång hela dagen så var det skönt att komma sig till hotellet. 

Söndag. Vi hade bestämt att vi skulle vara på plats tidigt. Så parkeringen gick suuuperenkelt. Vi körde direkt in i parkeringshuset. lämnade jackorna o gick in. Nu fick jag stå i kö iaf..men det gick ganska fort. Sedan var det inte alls så mkt folk på söndan.  Nu kunde man gå omkring i lugn o ro. Återigen så var köplusten helt borta o det är väl tur när man umgås med en som verkligen behöver saker...;)

Micke försvann när jag stod o kollade på mckläder. Jag hittade honom vid den kristna mcgänget. Han blev med bikersbibeln. Ja man kan ju undra om han börjar bli gammal. I o för sig så hade jag fått en dagen innan o den var fin. Nu min vänner så ska jag ha med mej den i sommar o läsa ett stycke varje gång vi är ute. Vi kan alla behöva lite gudsord till livs.

Hör o häpna..Där har vi gått omkring o inte sett ngn man känner. Helt plötsligt står Veijo där o tittar på oss. Han är en riktig globetrotter. Far omkring i världen med sin buss eller sina cyklar.( missa inte hans mopperesa i mc-nytt. Följetong) Så mycket roligt han gör. Så vi språkades vid ett tag. Han skulle vidare till mässan i Finland. 

FIKAtajm...Dyrt som bara den men ibland är det välbehövligt att få tanka energi för att orka. Dessutom lite skönt att sitta. I taket hade de hängt upp däck som kransar på julen. Ja varför inte..Man skulle kunna producera en däcklampa. Får nog klura på den iden.

Nyfikad o nöjd fortsatte vi förbi allehanda modeller. En som jag stod o studerade länge var en hoj som hade alla skärmar o tank gjorda av trä. Ortoligt vackert. Det var en snickare som kommit på iden med att testa. Vilket jobb.

Sen fastnade jag hos dessa fåtöljer. Snacka om stora as att köra omkring med. jaja jag vet att smaken är delad. Jag har åkt med Micke på hans, men jag har en känsla av att den inte passar mej i längden.

Multistradan såg väldigt fin ut. Jag satt o torrbröt på den men den är för hög. Jag kommer nog aldrig en att kunna testa en sån. Samma gäller Stelvion o KTM en. Jag är inte negativ men när man är 162 cm lång o har taxben så finns det inte så många cm att spela på. Jag är stark men när man tåfjuttar så spelar det ingen roll. Visst är det synd att jag inte är en glidartyp..NU MENAR JAG I MITT HOJVAL.;) Det skulle ju underlätta mycket. Jag får väl öva upp mej. 

Victoryhojjarna är toppenfina och jag ska testa en vacker dag. Om inte annat så tar jag mej en tur söderut med Pärlan i sommar. Det finns ju i Sundsvall. För min del är Hammeball-8 den som jag tycker är fin.

Hd arna tog vi sist o konstaterade att de kändes hårda att sitta på. Nu tror jag att det är ställningen som är den negativa, för min del. Får ju ont i svanskotan. Kanske tur det. Skulle väl bli lite dyrt annars. 

Mätta av intryck åkte vi inåt stan igen. Vi skulle ju ha en helikopter som handbagage. Prylnissen hade ju inte bara saker från mässan nu. Nä man måste bara ha annat åxå. 

På Arlanda var säkerhetspersonalen så intresserade av helikoptern så de missade nästan att registrera Micke.  Dessutom fick hans älskling ett dubbelsäte för sig själv UTAN extrakostnad. Ja vissa har tur.

Summa summarum. Resan var trevlig o man fick sig till livs i vinterkylan. Tack alla som förgyllde min tid därborta. Lägger det i min minnesbank. Nu är det två år kvar till nästa gång. Det är tur att sommaren kommer snart

Skapa flashcards