Alla inlägg den 9 juli 2011

Av Anki R - 9 juli 2011 18:39

Vaknade imorse o det spöregnade. Kändes lite sisådär att veta att man skulle köra till Pite. Men har man nu anmält sig så kan man ju inte bara balla ur. Nä det är absolut inte jag.

När jag väl kommit upp på hojjen så hade det slutat regna och det kom inte en droppe på hela vägen ner. I pite sken solen o himlen var blå.

Garaget som vi höll till i var stort o rymligt o innehöll allt man kunde önska sig i verkstyg.

Roffe o Stefan var jätteproffsiga o ledde oss 6 brudar genom dagen. Killarna som anmält sig ballade ur och vad hade vi väntat oss. Det svagare könet tål inte regn.

Vi fick lära oss att ställa in stötdämparna, att spänna kedjan, byta bromsbelågg o byta olja. Sen gick vi igenom en hel del på hojjen så att vi vet de olika komponenterna. Dagen gick rasande fort o i slutet så passade jag på att göra ett oljebyte. Onekligen väldigt annorlunda mot min förra hoj. Filtret satt undertill.

Hem fick jag sällskap en bit. Roffe skulle hemmåt o ville se så att jag inte fick problem med hojjen den första milen.

Jag fortsatte ensam genom skogen o passade på att köra över Rosfors igen. Så fantastiskt vackert o grus...mmm. När jag passerat Klövern så tänkte jag köra genom skogen till Vändträsk men tydligen körde jag helt fel. 5 km kattskallar och skog fick jag vända tillbax. Vägen/stigen tog helt slut. Svetten rann o Pärlan var väldigt het. Tog av mej handskarna o öppnade jackan.

Typiskt mej att nara köra rätt in i skogen utan att tänka mej för. Jaja det gick ju bra o nu sitter jag hemma igen. Rätt nöjd, ngt överhettad.

Jag hoppas att skruvarkursen fortsätter för den gav väldigt mycket. Skulle gärna även gå en bankurs om det fanns i närheten.

Ovido - Quiz & Flashcards