Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Anki R - 4 maj 2011 21:10

Jah så var man då hemma igen efter en kväll som blev riktigt rolig.

Kom hem från jobbet strax före 17 o såg att två polisbilar parkerat hos grannen nedanför..Hmmm jag som gillar män i uniform var ju tvungen att kolla posten och rabatten..Men med min ledsyn såg jag bara en polisbakdel..Jaja jag ska ju inte klaga , det får man ju inte se varje dag.

Gav upp efter ett tag o gick in o bytte om till gå-ut-o-gå kläder. Dunjackan åkte på. Stegade iväg mot dammen och njöt av att inte frysa. Väl framme vid dammen ställde jag mej o skådade neråt älven. Jag älskar vatten. Skulle vilja bo vid en sjö eller älv. Det är ro o skönhet för mej. När jag stod där så kände jag att ngt hände under mina fötter o plötsligt öppnades dammluckorna. Helt otroligt..Vilken känsla när vattnet började spola. Brevid mej hade en äldre man parkerat sin cykel o sa ngt som jag inte hörde. Jag gick närmare honom o han började berätta att i Trånkan hade det varit en fors förr.

Jag gick över på andra sidan o upptäckte att det bildats en virvel. Ni vet en sån där som brukar bildas när man tömmer badkaret. MEn denna var rätt stor. Festligt. Aldrig sett.

Min prommenad fortsatte ca 46 min till o när jag var inne i stan ringde telefonen.

-Var är du? Kommer du o kö r ikväll?. Det var min vän Krisitna som stod på retro med nga o fundera vart jag försvunnit.

JAg var inte så sugen på att åka först men sen tänkte jag..Varför ska jag häcka i soffan när jag kan köra Pärla?? Sagt o gjort jag ånga hem o slängde på mej torra kläder o mcstället. Starta hojjen med en banan i munnen. Körde ut på gatan o anslöt till gänget. Vårat resmål blev macken i Persön. Härligt att stanna o äta en bit mat. Sen satt vi mestadels o skrattade o svamlade. Till vår grupp anslöt två knuttar till o hemmåt for vi nu 7 ekipage. Det kändes lite kallt men vad spelar det för roll när man har kul o mår bra. Nu är det en varm dusch som gäller innan sängen hägrar. Luktar onekligen INTE blomma

Ovido - Quiz & Flashcards