Alla inlägg under april 2011

Av Anki R - 26 april 2011 10:32

Söndag morgon o 15 grader ute. Satt o njööt i fulla drag av solens strålar. Fick mitt första fika utomhus med kusiner o parenteser.

Färden söderut gick vid halv ett. Körde in hos kusin vitamin o konstaterade att jag inte varit in sedan jag var liten knodd. Tänk vad tiden går. Jättetrevligt att få träffa sina "lekompisar" från förr. Nu är vi ju äldre men fortfarande med bus i blicken.

Väl uppe i sadeln igen körde jag ner till vattenfallet.

HElt otroligt vackert. Mycket människor som hade stannat o fikat i restaurangen. Typisk turistställe. JAg tog en bild o gled vidare. Skulle prova på södra sidan.

Säkert tio år sedan jag åkte där o konstaterade att det fortfarande var grusväg. Rätt fin trots allt. Faschinerades av att all snö var försvunnen även inne i skogen.

När jag kört ca halva vägen blev det asfalt igen. Inte världens bästa men den var körbar. Men snacka om vackra vyer. Att bo vid älven är att vara bortskämd vid vackra vyer. O luften var så hög o klar. Jag fylldes av en helt otrolig lycka. Tänk att ha förmånen att kunna göra sånt här.

E10an är ju ett tråkigt stycke, men för att komma hem måste det genomlidas.

JAg hade grymt ont i röven när jag parkera hemma och jag var trött men lycklig. I min värld så behövs det inte så mycket för att jag ska trivas. Nu saknar jag egentligen bara någon som vill dela mina resor. Då är lyckan total.

Anki

Av Anki R - 26 april 2011 10:23

Helgen som gått har varit innehållsrik. Fått möjlighet att träffa nära och kära o samtidigt göra det jag tycker mest om. Att köra hoj.

Åkte uppåt på fredagen. Kändes en aning kallt men utsikten genom visiret var fantastisk. Älven hade till viss del gått upp o man blev bländad av solen och det vita i isen. En bastu på kvällen gjorde susen i kroppen o jag somna ovaggad. Lördan blev några turer. Jag hade ju bestämt att jag skulle se svanar. Åkte först till ett ställe där det alltid ÄR svanar. Fanns det några nu. NEj. Fortsatte vidare till mina kusiner i en liten by, som jag mer eller mindre vuxit upp i. Grusväg- inte helt torr. MEn otroligt rolig att köra på. Blev väl mottagen framme och stannade o njöt av sällskap o sol i flera timmar. HEmfärde var ngt mjukare då solen värmt vägen. Lite halt var det nog.

Vidare till nästa ställe. Hela byn levde. Alla barn o barnbarn hade invaderat en annars rätt död by. Det tutades o hälsades när man kom inglidande. Kändes som värsta prinsessan som kommit hem. Korvgrillning på schemat. Väl hemkommen till parenteserna så blev det en god påskmiddag o trevlig samvaro. Så skönt att umgås med nära o kära

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards